aktualisieren. Derazantinib und sein Einsatz dienen der Forschung und 
sind nicht von einer Zulassungsbehörde für irgendeine 
Anwendung zugelassen worden. Wirksamkeit und Sicherheit sind bislang 
nicht belegt. Die aufgeführten Informationen sind nicht als 
Anwendungsempfehlung zu verstehen. Die Relevanz von Erkenntnissen aus 
nicht-klinischen/präklinischen Studien für den Menschen wird 
derzeit untersucht. 
 
   Für weitere Informationen kontaktieren Sie bitte: 
 
 
 
 
  Dr. Peer Nils Schröder 
   Head of Corporate Communications & Investor Relations 
  Telefon                                   +41 61 606 1102 
  E-Mail         media_relations@basilea.com 
                  investor_relations@basilea.com 
 
 
   Diese Pressemitteilung ist unter www.basilea.com abrufbar. 
 
   Quellenangaben 
 
 
   1. FIDES-01: ClinicalTrials.gov-Identifier: NCT03230318 
 
   2. T. G. Hall, Y. Yu, S. Eathiraj et al. Preclinical activity of ARQ 087, a 
      novel inhibitor targeting FGFR dysregulation. PLoS ONE 2016, 11 (9), 
      e0162594 
 
   3. R. Porta, R. Borea, A. Coelho et al. FGFR a promising druggable target in 
      cancer: Molecular biology and new drugs. Critical Reviews in 
      Oncology/Hematology 2017 (113), 256-267 
 
   4. T. Helsten, S. Elkin, E. Arthur et al. The FGFR landscape in cancer: 
      Analysis of 4,853 tumors by next-generation sequencing. Clinical Cancer 
      Research 2016 (22), 259-267 
 
   5. P. McSheehy, F. Bachmann, N. Forster-Gross et al. Derazantinib (DZB): A 
      dual FGFR/CSF1R-inhibitor active in PDX-models of urothelial cancer. 
      Molecular Cancer Therapeutics 2019 (18), 12 Supplement, pp. LB-C12 
 
   6. M. A. Cannarile, M. Weisser, W. Jacob et al. Colony-stimulating factor 1 
      receptor (CSF1R) inhibitors in cancer therapy. Journal for ImmunoTherapy 
      of Cancer 2017, 5:53 
 
   7. Y. Zhu, B. L. Knolhoff, M. A. Meyer et al. CSF1/CSF1R Blockade reprograms 
      tumor-infiltrating macrophages and improves response to T cell checkpoint 
      immunotherapy in pancreatic cancer models. Cancer Research 2014 (74), 
      5057-5069 
 
   8. E. Peranzoni, J. Lemoine, L. Vimeux et al. Macrophages impede CD8 T cells 
      from reaching tumor cells and limit the efficacy of anti--PD-1 treatment. 
      Proceedings of the National Academy of Science of the United States of 
      America 2018 (115), E4041-E4050 
 
   9. V. Mazzaferro, B. F. El-Rayes, M. Droz dit Busset et al. Derazantinib 
      (ARQ 087) in advanced or inoperable FGFR2 gene fusion-positive 
      intrahepatic cholangiocarcinoma. British Journal of Cancer 2019 (120), 
      165-171. ClinicalTrials.gov-Identifier: NCT01752920 
 
  10. FIDES-02: ClinicalTrials.gov-Identifier: NCT04045613 
 
  11. FIDES-03: ClinicalTrials.gov-Identifier: NCT04604132 
 
  12. S. K. Saha, A. X. Zhu, C. S. Fuchs et al. Forty-year trends in 
      cholangiocarcinoma incidence in the U.S.: intrahepatic disease on the 
      rise. The Oncologist 2016 (21), 594-599 
 
  13. A. Lamarca, D. H. Palmer, H. S. Wasa et al. ABC-06 | A randomised phase 
      III, multi-centre, open-label study of Active Symptom Control (ASC) alone 
      or ASC with oxaliplatin/5-FU chemotherapy (ASC+mFOLFOX) for patients 
      (pts) with locally advanced/metastatic biliary tract cancers (ABC) 
      previously-treated with cisplatin/gemcitabine (CisGem) chemotherapy. 
      Journal of Clinical Oncology 2019 (37), Supplement, Abstract 4003 
 
 
   Pressemitteilung (PDF) 
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February 10, 2021 01:15 ET (06:15 GMT)